Gucci jar leto 2023 sezóna 1
www.numero.com

Značka Gucci je nepochybne známy ako jeden z najväčších módnych gigantov. Pre mnohých je skutočným synonymom bohatstva, elegancie a nadčasovej krásy. Taliansky módny dom vďačí za svoje široké publikum najvyššej kvalite svojich kolekcií oblečenia a doplnkov, ručne šitých v Taliansku. S menom Gucci sa môže spájať aj veľké množstvo škandálov vo firme a v rámci rodiny, ktoré kedysi priviedli firmu na pokraj bankrotu.

Dnes je Gucci obrovskou kreatívnou silou v módnom priemysle, jeho aktivity pozorne sleduje nielen celý priemysel, ale aj my, bežní spotrebitelia. Práve v tomto meradle predvádzajú módne impériá svoje najnovšie kolekcie, do istej miery nám ukazujú, čo budeme v danej sezóne nosiť. Vytváranie trendov je teda podstatnou, no nie jedinou úlohou značky. Gucci na jednej strane odvážne zasahuje do sveta módy, prezentuje čoraz inovatívnejšie a prekvapivejšie návrhy, no na druhej strane neustále predvádza svetu svoju vlastnú, tisíckami milovanú estetiku.

Tento módny prístup sa stotožňuje so súčasným kreatívnym riaditeľom značky Alessandrom Michelem, ktorý je od roku 2015 zodpovedný za globálny imidž Gucci. Samotný Michele začal svoju profesionálnu kariéru navrhovaním doplnkov pre slávny taliansky módny dom Fendi. Jeho talent si všimol Tom Ford, ktorá krok za krokom uviedla mladú dizajnérku do sveta londýnskeho dizajnérskeho štúdia Gucci. Počas nasledujúcich rokov zastával v spoločnosti rôzne pozície, až sa napokon stal lídrom produktovej ponuky a bol vymenovaný za kreatívneho riaditeľa.

“Gucci Twinsburg”

Koná sa každých šesť mesiacov Milánsky týždeň módy je to jedna z najvýznamnejších módnych udalostí a teda jedinečná príležitosť predstaviť nové riešenia, ako sa ukazuje, nielen v odevoch. Najväčšie svetové značky medzi sebou súťažia o najneobvyklejšiu konvenciu prehliadky a každú sezónu každá z nich predstavuje skutočnú podívanú spájajúcu tvorbu so scénografiou, svetlom a hudbou.

Počas tohtoročného týždňa módy v Miláne Gucci opäť šokoval módny svet, keď predstavil svoju novú kolekciu dosť nezvyčajným spôsobom. Prehliadky značky sa zúčastnilo až 68 párov jednovaječných dvojčiat. Dizajnérka na začiatku vytvorila dve identické prehliadky, na ktorých modelky oblečené v rovnakých outfitoch kráčali oddelené stenou. Účastníci šou si vôbec neuvedomovali, že sa nablízku odohráva podobná podívaná a trik sa divákom ukázal, až keď sa zdvihla stena a identicky oblečené dvojičky sa na móle spojili za ruky.

Zaujímavosťou je, že zo 68 párov jednovaječných dvojčiat tri páry pochádzajú z Poľska. Na móle sme mohli vidieť tváre: Oskara a Kacpera Grzelakových, Oliwiu a Nataliu Dziadulových a Mariu a Małgosiu Dmitrukových, ktoré sa bežne so svetom módy a modelingu nespájajú.

Nová kolekcia gucci 2023 2
https://www.lofficielusa.com
Gucci nová kolekcia 2
https://www.lofficielusa.com
Gucci sezóna 2023 1
https://www.lofficielusa.com
gucci jar leto budúca sezóna 2
https://www.lofficielusa.com
Kolekcia gucci 2023 1
https://www.lofficielusa.com
módna sezóna gucci 2023 1
https://www.lofficielusa.com
nová kolekcia0gucci 1
https://www.lofficielusa.com
nový gucci2023 1
https://www.lofficielusa.com

Ako dve kvapky vody

Aura obklopujúca show bola skutočne magická a vizuálne oslnivý koncept, vytvorený okolo myšlienky inakosti a identity, potešil publikum a vzbudil mnoho pozitívnych emócií. Čo inšpirovalo Alessandro vytvoriť takú mimoriadnu podívanú? Ako sa neskôr ukázalo, táto téma je dizajnérovi veľmi blízka, pretože jeho mama a teta sú tiež jednovaječné dvojičky a ako sám veľakrát zdôraznil, v detstve ich obe oslovoval „mama“.

Niet divu, že dizajnér venoval svoju prácu svojej matke Eralde a jej sestre Giuliane s inšpiratívnymi slovami: „Všetky dvojčatá si od narodenia veľmi dobre uvedomujú, že nie sú stredobodom vesmíru. Učia sa žiť so svojou polovičkou, svojou kópiou. Hranice ich telesnosti nemajú nič spoločné s hranicami ich bytia. Zbierku venujem svojim matkám – dvojičkám – Eralde a Giuliane, ktoré dokázali pochopiť život len ​​vďaka prítomnosti tej druhej.“

Alessandro Michele je už roky fascinovaný dvojičkami. Jeho náklonnosť k rovnakosti je možné vidieť napríklad na tohtoročnom galavečere Costume Institute Metropolitan Museum, kde sa objavil s Jared Leto, štylizované presne rovnako. Rovnaký motív bol použitý v najnovšej kampani Gucci, v ktorej boli nadčasovo desivé sestry Grady, dvojičky v ladiacich modrých volánových šatách. Tak to fenomenálne vyjadril aj počas tohtoročného milánskeho týždňa módy.

Samozrejme, modelky na prehliadke neboli 100% totožné. Kreatívny riaditeľ Gucci sa viac zaujímal o vytvorenie ilúzie dokonalej harmónie a symetrie. A určite to fungovalo, rovnaký styling bol prepracovaný do najmenších detailov a modely si boli čo najviac podobné.

Oblečenie “pripravené na nosenie”.

Odhliadnuc od motívu dvojčiat, treba zdôrazniť, že samotná kolekcia jar a leto 2023 je určite jednou z najzaujímavejších. Na prehliadkovom móle sa dalo nájsť množstvo inšpirácií a referencií, ktorým sa budem venovať o chvíľu. Oblečenie bolo prezentované v štýle „Ready to wear“, teda určeném na každodenné nosenie spotrebiteľom značky. A aj keď, samozrejme, niektoré štýly boli len súčasťou runway módy, iné sa nepochybne mohli stať súčasťou stáleho sortimentu.

Ktoré témy boli najvýraznejšie? Vsadil Gucci tentokrát na minimalizmus alebo možno prehnanú výstrednosť?Sledujme kolekciu „Twinsburg“.

Ako každú sezónu nechýbalo surové krajčírstvo, kývnutie na časy Toma Forda a klasický biely set zo 70. rokov, ktorá nám všetkým pripomenula, prečo sa Gucci preslávil. Eklektické obleky boli symbolom estetiky značky. Zaujímavým riešením však bolo skombinovať oblek so spodnou bielizňou s nadčasovým logom. Tentokrát boli použité netradičné prvky, ako napríklad ponožkové podväzky umiestnené na nohavičkách oblekových nohavíc, ktoré jemne narúšali ich jednoduchý strih.

Na rozdiel od toho tu bolo aj športové oblečenie z 80. rokov s typickými hranatými ramenami v metalickej koži, vyšívané sukne, minišaty a nádherné peleríny v ružovej a púdrovej modrej. Diváci si všimli aj početné motívy prevzaté z ázijských krajín. Modelky boli oblečené do šiat pripomínajúcich tradičné japonské kimoná. Tiež symetricky vyrobené dekorácie, ako sú dlhé náušnice a pokrývky hlavy, sa mnohým zdali odkazovať na staroveké civilizácie.

K dispozícii je veľa príslušenstva. Okrem už spomínaných obrích náhrdelníkov a náušníc na prehliadke nechýbali ani kabelky Mogwais – mýtické postavy z filmu Gremlins z roku 1984 a väčšina modeliek mala okuliare s retiazkami visiacimi takmer po plecia.

Ako vidíme, táto prehliadka bola zameraná predovšetkým na dizajn, rôzne motívy prevzaté z prírody aj z východných kultúr sa živo prelínali so škálou farieb a bujných kvetov na šifónových šatách. Gucci sa zameral na kontrasty, typické elegantné haute couture kreácie sa objavili vedľa oveľa extravagantnejších a avantgardných. Explózia farieb, nápadov a energie – to je nová kolekcia módneho impéria.

“fuori”

Toto nie je koniec referencií. V jednom zo stylingov zohrali hlavnú úlohu pánske džínsové montérky s vyšitým talianskym „Fuori“, ktoré odkazuje na časopis vychádzajúci v 70. rokoch. ,, Fronte Unitario Omosessuale rivoluzionario italiano”. Tento časopis zas redigovala prvá homosexuálna organizácia v krajine bojujúca proti najpravicovejšej vláde zvolenej v Taliansku po druhej svetovej vojne. Išlo teda o vyjadrenie odporu voči snahám vlády ohrozovať LGBTQIA+ komunitu. Alessandro, ktorý mal k vtedajším udalostiam veľmi blízko, ich komentuje takto: “Voľby ukazujú, že sloboda je narúšaná. Boli časy, keď sme dosiahli veľa, ale teraz je to veľmi komplikované. Nemali by sme brať čokoľvek samozrejmé.” Ide o mimoriadne úhľadný spôsob, ako prepašovať do módy politický kontext, ktorý často používajú dizajnéri.

Nová kolekcia Gucci je pravdepodobne oceňovaná nielen pre svoju neuveriteľnú inováciu a špecializované krajčírstvo, ale aj pre osobné referencie dizajnéra. Po predchádzajúcich kolekciách značky môžete vidieť, že Micheleho práca pre Gucciho vždy odzrkadľovala jeho vlastný život, no ten tohtoročný bol zatiaľ jeho najosobnejší. Hovoril nielen o svojich matkách – dvojičkách, ale aj o dlhom procese, ktorým prešiel v terapii a snažil sa pochopiť svoju vlastnú dualitu.

To všetko ukazuje, ako hlboko bolo posolstvo skryté pod nadpismi “dualita”, “identita”, “odraz”, ktoré boli pre Michell dôležité pri navrhovaní kolekcie. Celá táto prehliadka počas Milánskeho týždňa módy zároveň ukazuje ako spotrebiteľom značky, tak aj celému odvetviu, že Gucci, ktorý je v skutočnosti obrovským odevným koncernom, nestratil módneho ducha, ktorý v priebehu rokov prenášal.