Burberry s novou kampaňou „Rok králika“.
Britský luxusný módny dom Burberry je známy svojimi mimoriadne premyslenými reklamnými kampaňami. Značka do svojich produkcií vždy zapája tím ľudí a okolo najnovších kolekcií buduje jedinečnú atmosféru. Minulý rok sme boli svedkami kampane „The Night Before“, plnej vzrušenia a očakávania na prázdniny. Burberry tentoraz predstavuje svetu niečo úplne iné. Kampaň 2023 je inšpirovaná čínsky Nový rok a odhaľuje kolekciu oblečenia, v ktorej zohráva osobitnú úlohu motív králika.
Rok králika, aké zmeny prinesie?
22. januára vstúpime podľa čínskeho horoskopu do ďalšieho roka, nie náhodou nazývaného Rokom zajaca. Je to preto, že vodný králik bude jeho patrónom. Podľa čínskej astrológie zvieracie znamenia zverokruhu určujú ľudský osud už tisíce rokov. Nadchádzajúci rok Zajaca má byť plný harmónie a poriadku, podľa Číňanov vám umožní vydýchnuť si a dočasne sa zastaviť v neustálom zhone. Rok zajaca má priniesť aj hojnosť, realizáciu vášní a úspechov, ale aj plnenie snov. A to všetko po ťažkom a chaotickom roku Tigra, ktorý sme zažili v roku 2022.
Zdá sa, že toto je posolstvo, ktoré sa Burberry snaží premietnuť do svojej najnovšej kolekcie oblečenia. Hovorí sa tiež, že značka víta nový pohľad a chce ho šíriť medzi svojich spotrebiteľov. S novou kampaňou vyzýva ľudí, aby: “zážitky mimoriadnosti, aby ste našli sebadôveru, vášeň a kreativitu”. Je však táto utopická hlavná myšlienka viditeľná v šatách pripravovanej kolekcie?
Klasický monogram so zábavným nádychom
Nikoho neprekvapí, že kľúčovým motívom celej kolekcie je králik v rôznych verziách inšpirovaných obľúbenými rozprávkami. Thomas Burberry však zvolil zaujímavý a mierne vtipný prízvuk. Klasický monogram značky navrhol Riccardo Tisci, premenil ho na zajačie uši. V najnovšej kolekcii budú zdobiť dámske, pánske a detské oblečenie, ale aj ikonickú tašku a doplnky Lola.
Grafické potlače králikov sa objavujú okrem iného na šatách s elegantným akcentom na mašličku, polokošelách s dlhým rukávom a slim legínach. Stále módne bundy Varsity prichádzajú aj tentoraz v silnej farebnej palete jasne červenej a námornej modrej, pričom na hrudi je viditeľná pocta Burberry k roku králika. Dizajnér navyše experimentoval s formou samotného monogramu. Niektoré motívy zajačikov sú teda umiestnené chrbtom k sebe, takže uši sa spájajú do tvaru srdca, zatiaľ čo iné sú umiestnené na logu Burberry.
Tento vtipný redizajn kolekcie však nie je jediným vrcholom kampane Rok králika 2023. Snahy Burberry siahajú hlbšie ako len do kolekcie – značka sa rozhodla uctiť si Rok králika videoklipom. Na nahrávke účinkujú herci Qi Xi, Shi Pengyuan a atlét Zhao Lina, a fotografie nafotili režisér Zik Liu a fotograf Sky. Triptych je dodatočným komentárom k hľadaniu slobody troch postáv, pretože každá z nich vedie vizuálny dialóg o kreativite. Celá kampaň je predzvesťou novej éry plnej úspechu britskej značky Burberry. Médiá už ukazujú lásku k projektu zo strany kritikov aj priaznivcov módneho domu.
Zanechať komentár