Príbeh Philippa Pleina – dizajnéra s biznis guľami!
Len pred pár rokmi o ňom nikto nepočul. Dnes príbeh Philippa Pleina názorne ukazuje, ako môžete dosiahnuť závratné úspechy na módnom trhu. Prelomením formy a rámca, ktoré nám vnucujú iní dizajnéri, Plein otvoril oči všetkým kreatívnym ľuďom na svete.
Dnes je logo lebky horúcou značkou, známou po celom svete. Možno mnohí z vás netolerujú alebo sú dokonca alergickí na jeho výtvory. Jedno je isté, za spôsob, akým k svojmu biznisu pristupuje, si zaslúži veľký rešpekt.
Príbeh Philippa Pleina – všetko sa začalo v Nemecku
Keď sa narodíte v Mníchove, do inteligentnej rodiny, váš akčný plán je prísne definovaný vaším lekárom, otcom. Mladý Plein bol poslaný do elitnej školy Schloss Salem Alma. Keď študoval právo, rozhodol sa začať vytvárať luxusné pelechy a stolíky pre psov.
Zdedil ho po svojom starom otcovi20 000 nemeckých mariekav roku 1998 otvoril spoločnosť na výrobu nábytku. Využitie rodinného bohatstva týmto spôsobom.
Pri svojich návrhoch použil kvalitnú krokodíliu kožu. Po čalúnení pracovnej dosky často zostalo veľa materiálu. Potom prišiel s nápadom vytvoriť extravagantné tašky, ktoré ohromili veľa ľudí.
Hádam už vedel, kde je jeho miesto a čo chce robiť. Myslím si, že v živote neexistuje náhoda, príbeh Philippa Pleina to jasne dokazuje. Najdôležitejšie je začať s niečím, čo vás skutočne vzrušuje a čo milujete. Dizajn nábytku bol prirodzenou cestou do sveta vysokej módy s veľkým M.
Prelomový moment pre dizajnéra – príbeh Philippa Pleina
Každý z nás má svoj čas a mal by ho využiť naplno. Takéto obdobie nastalo pre Pleina v roku 2003 na veľtrhu módy a dizajnu – Premiéra v Düsseldorfe. Je to jedno z najväčších podujatí v Nemecku a určuje, čo budeme nosiť budúcu sezónu.
V tom čase predával nábytok, psie produkty a kožené tašky.
Philipp v Düsseldorfe predal svoje výrobky len za jeden deň 100 00 eur!!! Treba uznať, že je to úžasný výsledok pre niekoho, kto v tomto biznise len začína. Zlaté dieťa módy? Hmmmm, neviem, ale jedno je isté, že Plein má gule…
Nasledujúci rok vstúpila na rovnaký veľtrh s oveľa rozšírenou a holistickou ponukou. Mal výrobky pre deti, ženy a mužov. Najväčšiu senzáciu však vyvolali vojenské bundy zdobené lebkou z krištáľov Swarovski. Philipp prišiel s neúmernou cenou niekoľko stoviek eur za jednu bundu. A čo? A nič – utiekli ako voda.
Stali sa tak populárnymi, že to v priebehu niekoľkých mesiacov vzdali milión eur!
Takto začnete liezť po veľmi vysokom rebríku. V nasledujúcich rokoch sa to už len zlepšuje a všetko nasvedčuje tomu, že príbeh Philippa Pleina je snom väčšiny mladých dizajnérov.
Ako príbeh Philippa Pleina ovplyvňuje inovatívny prístup k svetu módy?
Tento 39-ročný Nemec rýchlo pochopil obrovskú silu sociálnych sietí. A tiež netradičné nápady a hviezdy, ktoré dnes rozhodujú o všetkom. Nie je to rozprávka, že Plein zorganizoval jednu zo svojich šou v bordeli. A či sa o tom hovorilo dobre alebo zle – jedno je isté – hovorilo sa o tom nahlas. Philippplein predpokladá, že všetko je podobné.
Preto je jeho prístup k propagácii svojej značky jedným veľkým zlomom od konvencií.
V roku 2006 boli tvárami jeho kampane Marcus Schenkenberg a Naomi Campbell. Náklady vynaložené na svetové celebrity sa rýchlo vyplatili. Plein pochopil, že meno robí veľký rozdiel.
V nasledujúcich rokoch spolupracovali s Chris Brown, Linsday Lohan, Ed Westwick, Terry Richardson, Grace Jones, Iggy Azalea, Snoop Doog a mnoho ďalších celebrít. Ak chcete získať 50 centov na otvorenie svojho butiku, musíte minúť veľa peňazí. Philipp to dokonale chápe a neľutuje žiadne vynaložené euro.
Príbeh Philippa Pleina ukazuje, aká dôležitá je dnes propagácia a všetko, čo súvisí s vystavením značky vo svete. Okrem toho, že navrhnete koženú bundu za 2000 PLN. eur, musíte mať plán – ako to predať. Nestačí niečo prekrútiť, nazvať to hlúposťou a čakať na úspech.
Dizajnér tomu dokonale rozumie, efektívne sa orientuje v húšti luxusného marketingu. Jeho módne prehliadky sú iným svetom, ktorý teraz iní ťažko dobiehajú.
Som zvedavý, kto z dnešných návrhárov investuje za svoju prehliadku od 1,5 do 3 miliónov eur?
Asi tak je to teraz štruktúrované – bez peňazí, bez masy. Vo veku všetkého musíte vyniknúť. Aj keď máte niečo veľmi jedinečné, výstredný marketing stojí peniaze!
Philipp predvádza skutočnú šou. Obrovské plochy mení na skutočnú a jedinečnú šou. Najväčšou a najvzrušujúcejšou, ktorá sa odohrala, bola témaRoller – Coaster, kovbojské mesto, show s vojenskou jednotkou, Monster Truck, skate park a bazén s lyžami a vodnými skútrami.
Vo svete módy je zriedkavé vidieť také veľké snahy. Ale funguje to! Značka Philipp Plein už niekoľko rokov naberá na hodnote ako dobré talianske víno.
Ako predať bundu za 80 000 dolárov?
A tu začína tanec tučniakov. Pleinove produkty stoja veľa, aj keď to môže byť aj typ inakosti, ktorú predstavuje, ktovie…
Tričká začínajú od niekoľkých stoviek zlotých, zvyčajne od 800 do 1 000 až 2 000 zlotých. Suma od 2,3 tisíc PLN do priemeru 8,9 tisíc PLN. PLN – toto je cena za bundu.
Topánky zvyčajne stoja 2 300 PLN. Pre väčšinu ľudí sú tieto ceny neúmerné, ale nie pre každého. Poznám veľa fanúšikov tejto značky a suma vynaložená na oblečenie Philipp Plein je len suma, na ktorej im nezáleží.
Jedným z najdrahších produktov je bunda v hodnote 80 000 PLN. dolárov. Je vyrobený z krokodílej kože a noriek. Vyzerá to utopisticky, ale tento model sa už predáva, jednoduché nie?
Plein otvorene hovorí, že sa zameral na online predaj skôr ako Gucci alebo Hermes. Internetové obchody a všetky predaje elektronického obchodu prinášajú spoločnosti až 14 miliónov dolárov ročne. Toto je suma, ktorú by mali zvážiť niektoré špecializované luxusné značky.
Ich pravidlá zakazujú online predaj. To je pre mňa úplne nepochopiteľné a zdá sa mi, že dnes z toho nikto neutečie. Ak tvrdíte, že musíte predávať len v stacionárnych predajniach, strieľate si do nohy – ”krátka loptička, rýchly set”!
Krátka história Philippa Pleina a jeho butikov po celom svete
Podľa rôznych údajov má značka asi 30 vlastných butikov, zvyšok sú franšízy. Philipp nešetrí na svojich dizajnoch stacionárnych predajní a míňa milióny na luxusnú atmosféru. Jeho charakteristickým znakom sú materiály najvyššej triedy, ako je mramor, kryštály a veľká krištáľová lebka.
Zákazníci milujú krištáľový grand lebka, často sa s ňou fotí. To je niečo veľmi Plein – permanentný bod na selfie v jeho butikoch.
Každé predajné miesto značky sa nachádza vo výbornej lokalite. V Londýne sa Philipp Plein nachádzal na ulici New Bond Street. Jej showroom má 3 poschodia a 350 metrov štvorcových. Investované 3,5 milióna eur Určite sa oplatia aj s úrokmi.
Čo rozhoduje o úspechu Pleina?
Jeho oblečenie nosia najväčší hráči šoubiznisu vrátane Victorie a Davida Beckhamovcov, Jennifer Lopez, Dima Bilan Timati a mnoho ďalších známych tvárí. Dnes je to globálna značka av poslednej dobe veľmi žiadaná medzi milovníkmi módy.
Výrobky Philippa Pleina mali veľký úspech. Kde je recept? Určite jedinečné založené na široko chápanej popkultúre. Odkaz na známych hrdinov ako Superman, Batman alebo iné rozprávkové postavičky.
Pretože každý z nás sa stotožňuje s istými fiktívnymi supermanmi… Ale to asi nie je hlavný hnací motor tejto slávnej značky. Philipp Plein sa dokonale naučil pravidlá hry, v ktorej sa musel presadiť.
Jeho štýl je búrať určité bariéry výnimočne teplým a veľmi individuálnym spôsobom. Mnohé z navrhnutých produktov sú výstredné, no zároveň sa dajú nosiť každý deň.
Príbeh Philippa Pleina je pre mňa príkladom toho, ako sa dnes robí dobrý biznis. V 21. storočí nie je ľahké rýchlo vytvoriť tak slávnu značku oblečenia, ako je ona sama. A ak miniete 500 eur za tričko, je to znak toho, že ste uverili príbehu tohto úžasného návrhára.
Zanechať komentár