Keringov konglomerát s klimatickým rozhodnutím

191104104659 Wan Yunfeng 4
Foto edition.cnn.com

Kering je francúzsky luxusný konglomerát, ktorý zahŕňa módnych gigantov ako napr. Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen, príp Balenciaga. Spolu s LVMH ide o dva najväčšie koncerny zameriavajúce sa na luxusnú módu. Na jej čele stojí François-Henri Pinault, ktorý zároveň predsedá nadácii s rovnakým názvom, ktorá sa zaoberá problémom násilia páchaného na ženách na celom svete. Okrem toho sa konglomerát zapája do mnohých ďalších spoločenských aktivít, podporuje rozvoj mladých talentov a spolupracuje s umeleckými univerzitami.

6 François Henri Pinault
Fotografia draperline.com

Minulý piatok sa Kering oficiálne zaviazal znížiť do roku 2035 emisie skleníkových plynov o 40 %. Táto myšlienka zapadá do vízie zodpovedného luxusu a dopĺňa jej rozvíjajúcu sa víziu trvalo udržateľného rozvoja. Ide o obrovský krok ku klimatickej revolúcii v módnom priemysle. Čo presne Kering sľubuje a aký dopad bude mať toto rozhodnutie?

Luxusná móda a atmosféra

Ako módny priemysel ovplyvňuje klímu? Teraz máme dostatok informácií, aby sme vedeli, že móda je hlavným prispievateľom k negatívnym zmenám v našej klíme. Odhaduje sa, že módny priemysel je zodpovedný za 2 až 8 percent celosvetových emisií CO2. Pre predstavu ide o viac než len o leteckú, námornú a lodnú dopravu dohromady. Štatistiky spotreby vody sú ešte šokujúcejšie – priemysel spotrebuje ročne približne 215 biliónov litrov vody.

Okrem toho sa rýchle módne oblečenie vyrába vo veľkom a viac ako polovica celosvetovej produkcie ide na skládky. To všetko prispieva k masívnemu riadeniu spotreby tovarov. Luxusné výrobky sú určite odolnejšie. So zameraním na vysokokvalitné materiály sú vyrobené tak, aby vydržali dlhšie ako tovary masového trhu. A to si zase vyžaduje menší dopyt po spaľovaní a textilnom odpade. Navyše elitárstvo luxusného oblečenia znamená, že tieto produkty sú dostupné v oveľa menších množstvách.

Foto savoirflair.com

Preto, hoci segment luxusnej módy nepochybne prispieva ku klimatickej katastrofe, je to oveľa menšie percento. Exkluzívne značky si môžu dovoliť vyrábať menej špecializovaných a dobre vyrobených produktov. Väčšina z nich už podnikla kroky na zlepšenie klimatickej situácie, vediac, že ​​môžu konať v prospech klímy, aj keď to znamená zvýšenie nákladov.

Vyvážený rozvoj

Svetoví giganti luxusnej módy už niekoľko rokov pomaly nastupujú na cestu trvalo udržateľného rozvoja. Ukázalo sa, že Kering nebol prvý, kto urobil svoje vyhlásenie, LVMH sa tiež už nejaký čas snaží znížiť emisie rozsahu 1 a 2 (emisie skleníkových plynov z využívania energie v závodoch a skladoch). o 50 % do roku 2026 má za cieľ znížiť do roku 2030 emisie skleníkových plynov rozsahu 3 na jednotku pridanej hodnoty o 55 %.

Prada sa tiež snaží znížiť svoju uhlíkovú stopu, ktorá už v roku 2021 dosiahla cieľ premeniť svoj výrazný rad nylonových odevov a doplnkov úplne na recyklovaný materiál. Značka v súčasnosti vyrába viac ako 100 miliónov yardov ročne svojej tkaniny Re-Nylon z plastu a spotrebiteľského odpadu.

Čo plánuje Kering?

„Teraz stanovujeme tento nový absolútny cieľ, ktorý pokrýva pásma 1, 2 a 3 protokolu o skleníkových plynoch, pretože ak chceme skutočne dekarbonizovať naše globálne podnikanie, musíme prejsť od znižovania intenzity uhlíka k absolútnemu znižovaniu,“ povedal François-Henri. Pinault.

zdroj: ANIMA ANIMUS

Ako sme už spomenuli, Kering riadi luxusné spoločnosti, vrátane, ale nie výlučne Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. Jeho vplyv na značky a ich politiku je značný, takže to všetko poukazuje na pozitívne zmeny v budúcnosti. Spoločnosť Kering plánuje vydať správu o pokroku v oblasti udržateľnosti na roky 2020 – 2023, v ktorej bude popísaná jej nová stratégia v oblasti biodiverzity. Kering opäť demonštruje svoj záväzok prinášať pozitívne zmeny a vplyv na priemyselné odvetvia. Tento krok nepochybne prinesie ovocie v blízkej budúcnosti.