Luxus očami generácie Z. 10 najobľúbenejších značiek na Instagrame
Budúce trendy budú určovať – ak ešte nie sú určené – mladými ľuďmi a jedným z determinantov súhlasu alebo nesúhlasu Generácie Z s čímkoľvek je množstvo interakcie na sociálnych sieťach. Ľahko si tak overíme, ktoré značky sú medzi mladými ľuďmi najobľúbenejšie. Tu je 10 najpopulárnejších značiek z hľadiska počtu sledovateľov na Instagrame.
Instagram sa stal jednou z popredných platforiem sociálnych médií – popri Facebooku, X (predtým Twitter) a TikTok. Toto je médium asi najviac spájané s tzv influencerov, teda ľudí, ktorí svojou tvorbou lákajú davy ďalších užívateľov. Influenceri dokážu na Instagrame nielen zarobiť toľko, že ostanú sebestační a zabudnú na bežnú prácu, ale dokonca môžu zarobiť majetky na zbieraní státisícov dolárov za jednu fotku. Pozor je v súčasnosti mena s najvyšším výmenným kurzom.
Ktoré luxusné značky sú medzi mladou generáciou najobľúbenejšie?
Pre marketingové oddelenia jednotlivých značiek je to zrejmé už veľmi dlho. Konkurenčné firmy teda súťažia nielen na trhu, ale aj na internete a bojujú o pozornosť spotrebiteľov. Aj takto sa im darí oslovovať najmladšie generácie, pretože mladí ľudia sú najaktívnejší na sociálnych sieťach. Pri pohľade na štatistiky sledovateľov profilov známych luxusných značiek si ľahko overíme, ktoré sú medzi generáciou Z najobľúbenejšie. Tu je rebríček:
#1 Chanel (59,4 milióna sledovateľov)
Chanel je na prvom mieste z nejakého dôvodu. Marketingové oddelenie spoločnosti dokázalo na svojom instagramovom profile navodiť dojem fyzického butiku, kde sa používatelia platformy môžu cítiť takmer ako na nákupoch – a presne o to ide.
#2 Louis Vuitton (55 miliónov sledovateľov)
Louis Vuitton trendy nesleduje, Louis Vuitton ich udáva! A tak skúša kontakt s mladou generáciou na sociálnych sieťach a zjavne to robí dobre. Insta profil LV sleduje 55 miliónov používateľov. Rovnako ako iné značky, aj Louis Vuitton spolupracuje s influencermi, ktorí ďalej zvyšujú šialený dosah profilu giganta luxusného priemyslu.
#3 Gucci (52,7 milióna sledovateľov)
Žiadne prekvapenie. Počas niekoľkých posledných rokov bol Gucci nesporným fenoménom medzi generáciami, ktoré vstúpili do dospelosti. Tašky a opasky Gucci boli a stále sú synonymom prestíže, minimálne medzi generáciou Z. Mimoriadna obľúbenosť značky na sociálnych sieťach len potvrdzuje jej pozíciu. Je zvláštne, že Gucci bol až na treťom mieste.
#4 Dior (45,5 milióna sledovateľov)
Diorov profil na Instagrame nie je len o marketingu a propagácii, ale aj… vzdelávaní. Značka prezentuje kvalitné fotografie, mieša vizuálne zážitky s rozprávaním a stimulujúcim vplyvom influencerov a celebrít. Ale to nie je všetko. Dior sa tiež nehanbí ukázať, ako sa trendy vytvárajú v zákulisí, a ponúka pohľady do zákulisia procesu navrhovania a zložitého remeselného spracovania.
#5 Prada (33,3 milióna sledovateľov)
“Diabol nosí Pradu” a Generácia Z – v tomto kontexte – by neváhali podpísať zmluvu. Monumentálnych 33 miliónov sledovateľov dokazuje, že Prada bude módnym gigantom ešte dlho.
Zvyšné miesta boli:
#6 Dolce & Gabbana (30,8 milióna sledovateľov)
#7 Versace (30 miliónov)
#8 Fendi (21,2 milióna sledovateľov)
#9 Emporio Armani (20,2 milióna sledovateľov)
#10 Burberry (20,1 milióna sledovateľov)
Zanechať komentár