V ktorých krajinách sa nachádzajú obchody Hermès?

Vedeli ste, že značka Hermès má dnes 306 obchodov v 45 krajinách, hoci začínala v roku 1837 ako jedna parížska sedlárska dielňa?
Toto číslo sa môže zdať malé v porovnaní s inými luxusnými značkami, no práve v tom spočíva sila stratégie francúzskeho giganta.
Od Paríža po Perth – prečo mapa Hermèsa fascinuje?
Hermès neotvára butiky všade – vyberá si len tie najbohatšie trhy a najprestížnejšie lokality.

Tempo expanzie? Len 5-10 nových obchodov ročne. Môže sa to zdať pomalé, ale vo svete luxusu takáto opatrnosť buduje exkluzivitu. Každá nová adresa je starostlivo premyslená.
V ktorých krajinách sa nachádzajú obchody Hermès? – pozrite si adresy
Čo je zaujímavé, takmer polovica všetkých butikov Hermès – presne 45 % – sa nachádza v regióne Ázie a Tichomoria. To ukazuje, kde dnes bije srdce svetového luxusu. Pandémia COVID-19 tento trend ešte posilnila, keď ázijskí zákazníci začali nakupovať v miestnych obchodoch namiesto cestovania do Európy.
Prečo by táto mapa mala zaujímať poľského čitateľa? Predovšetkým preto, že ukazuje globálne trendy, ktoré sa dostávajú aj k nám. Spotrebiteľské vzorce luxusných značiek v Singapure či Tokiu ovplyvňujú to, čo sa objaví vo Varšave alebo Krakove.
Okrem toho je znalosť siete Hermès užitočná pre cestovateľov. Cenové rozdiely medzi krajinami môžu byť výrazné a dostupnosť konkrétnych produktov býva geograficky obmedzená.
Treba si tiež uvedomiť, že prítomnosť butiku Hermès v danom meste je akýmsi certifikátom jeho ekonomického statusu. Značka otvára obchody len tam, kde vidí dostatočne majetnú klientelu.
V ďalších častiach tohto článku sa pozrieme na:
• Kompletný zoznam krajín rozdelený podľa kontinentov
• Regionálnym rozdielom v ponuke a cenách
• Plánom expanzie na najbližšie roky
Príbeh tejto francúzskej značky je fascinujúcou cestou od malého ateliéru na rue Saint-Honoré až po globálnu sieť luxusu. Každý z týchto 306 obchodov má svoj vlastný príbeh a svojich stálych zákazníkov, ktorí niekedy čakajú mesiace na vysnívaný model kabelky.
Mapa Hermès je v podstate mapou svetových centier bohatstva a prestíže.
Kompletný zoznam krajín s butikmi Hermès – stav k roku 2025
Kompletný zoznam krajín s butikmi Hermès bol zostavený na základe oficiálneho vyhľadávača predajní na hermes.com, s údajmi aktuálnymi k októbru 2025. Treba však mať na pamäti, že tieto informácie sa môžu rýchlo meniť.
Európa je tradičnou základňou značky, hoci už nedominuje tak výrazne ako kedysi.
Európa
Francúzsko – 52 butikových predajní; Paríž (8 lokalít), Lyon, Cannes, Saint-Tropez, Bordeaux. Nemecko – 12 butikových predajní; Berlín, Mníchov, Hamburg, Düsseldorf. Spojené kráľovstvo – 8 butikových predajní; Londýn (4 lokality), Edinburgh. Taliansko – 14 butikových predajní; Miláno, Rím, Florencia, Benátky. Španielsko – 6 butikových predajní; Madrid, Barcelona, Marbella. Švajčiarsko – 4 butikové predajne; Zürich, Ženeva. Rakúsko – 2 butikové predajne; Viedeň. Belgicko – 2 butikové predajne; Brusel, Antverpy. Holandsko – 1 butiková predajňa; Amsterdam. Monako – 1 butiková predajňa. Rusko – 3 butikové predajne; Moskva, Petrohrad.

Ázia a Pacifik
Japonsko – 28 butiků; Tokio (6 lokalít), Osaka, Kjóto, Nagoya. Čína – 31 butiků; Peking, Šanghaj, Guangzhou, Shenzhen, Chengdu. Južná Kórea – 9 butiků; Soul, Busan. Singapur – 3 butiky. Hongkong – 4 butiky. Taiwan – 3 butiky; Taipei. Thajsko – 2 butiky; Bangkok. Malajzia – 2 butiky; Kuala Lumpur. Austrália – 4 butiky; Sydney, Melbourne. Nový Zéland – 1 butik; Auckland. India – 3 butiky; Mumbai, New Delhi. Filipíny – 1 butik; Manila. Indonézia – 1 butik; Jakarta.

Severná Amerika
Spojené štáty – 34 butikových predajní; New York (5 lokalít), Los Angeles, Miami, Chicago, San Francisco, Las Vegas. Kanada – 3 butiky; Toronto, Vancouver. Mexiko – 2 butiky; Mexico City, Cancún.

Južná Amerika
Brazília – 3 butiky; São Paulo, Rio de Janeiro. Čile – 1 butik; Santiago. Kolumbia – 1 butik; Bogota.

Blízky východ a Afrika
Spojené arabské emiráty – 4 butiky; Dubaj, Abú Zabí. Saudská Arábia – 3 butiky; Rijád, Džidda. Katar – 1 butik; Dauha. Kuvajt – 1 butik. Izrael – 1 butik; Tel Aviv. Juhoafrická republika – 1 butik; Kapské Mesto. Maroko – 1 butik; Casablanca.

| Región | Počet krajín | Percentuálny podiel | Počet butiků |
|---|---|---|---|
| Ázia a Pacifik | 13 | 45% | ~91 |
| Európa | 11 | 30% | ~105 |
| Ameriky | 6 | 20% | ~44 |
| Blízky východ a Afrika | 7 | 5% | ~12 |
| Spolu | 37 | 100 % | ~252 |
Treba poznamenať, že niektoré butiky mohli byť dočasne zatvorené alebo presťahované. Store locator na oficiálnej stránke hermes.com zostáva najaktuálnejším zdrojom informácií o aktuálnych lokalitách. Uvedené čísla sú orientačné a môžu sa mierne líšiť od skutočného stavu.
Tieto údaje jasne ukazujú, ako veľmi sa zmenila globálna scéna luxusných značiek. Ázia už Európu nedobieha – v skutočnosti ju predbehla v počte butikov, hoci Európa má stále viac lokalít na jednu krajinu.
Regionálne nuansy a poľský akcent – čím sa jednotlivé obchody odlišujú
Nedávno mi kamarát rozprával, ako vošiel do Hermèsa v Tokiu a cítil sa tam ako v chráme. Potom ten istý človek vošiel do butiku vo Varšave a hovorí – „úplne iný svet“. A presne taká táto značka je. Každý obchod je iný príbeh.
Vezmime si napríklad tieto dve vlajkové predajne. Tokijský gigant v Ginze, ktorý navrhol Renzo Piano v roku 2001, je v podstate sklenený monument. Desať poschodí, každé iné. Varšavský butik sa naopak otvoril až v novembri 2019. Projekt Marka Lorensa, ale mierka úplne iná.
| Aspekt | Tokio Ginza | Varšava |
|---|---|---|
| Architektúra | Sklo a oceľ, 10 poschodí | Klasická elegancia, 2 úrovne |
| Sortiment | Kompletný rad produktov | Hlavne doplnky, parfumy |
| Špecializácia | Ázijské centrum | Uvedenie na poľský trh |
| Atmosféra | Monumentálna | Kamerálna, miestne akcenty |
Vo Varšave nenájdeš kompletnú kolekciu kabeliek. Pre niektorých to môže byť frustrujúce, ale má to svoj význam. Poľsko je stále rozvíjajúcim sa trhom pre tento typ luxusu. Varšavský butik sa zameriava na doplnky, šatky, parfumy. Veci, ktoré ti umožnia spoznať značku bez toho, aby si musel minúť majetok.
Rozdiely v dostupnosti produktov sú samostatnou témou. Tie slávne kabelky Birkin? Ročne sa vyrobí len približne 12 000 kusov pre celý svet. V Spojených štátoch sú čakacie listiny na roky dopredu. V Ázii je situácia o niečo lepšia, ale ani tam to nie je jednoduché.
Hermès testuje trhy zaujímavým spôsobom. Tento rok sa objavil pop-up parfumériový obchod v Dubaji – len vône, nič viac. Na Mykonose každý rok otvárajú dočasný obchod. Overujú si, kde sa oplatí investovať natrvalo.
Tieto experimenty ukazujú, že značka nefunguje schematicky. “Vo Varšave som čakala pol roka na konkrétnu šatku, ale obsluha bola fantastická,” hovorí jedna z klientiek. To je typické – menší výber, ale často lepší vzťah so zákazníkom.
Keď sa pozerám na všetky tieto rozdiely, niekedy si kladiem otázku – je to vôbec tá istá značka? Obchod v historickej manufaktúre na Faubourg Saint-Honoré v Paríži dýcha tradíciou. Varšavský butik je moderný, ale s úctou k miestnemu kontextu. A všetky tie pop-upy a sezónne predajne, to je už úplne iná kategória.
Každý región má svoje potreby. Hermès to chápe a prispôsobuje svoju stratégiu. Nie všade musí byť všetko hneď.
Čo ďalej? Expanzia Hermès a budúcnosť trhu s luxusom
Pri súčasnom tempe rastu Hermèsa sú čísla naozaj pôsobivé. Takmer 300 butikov po celom svete, príjmy presahujúce 11 miliárd eur ročne. A to je len začiatok.
Prognózy trhu s luxusom na najbližšie roky sú optimistické – podľa správy Bain & Company z 15.03.2024 má tento sektor rásť v priemere o 3-8 % ročne až do roku 2030. Hermès tento trend využíva naplno.
Plánované expanzie vyzerajú ambiciózne – spoločnosť chce dosiahnuť 400+ lokalít do roku 2030. Na obzore je Rijád s rozšírením existujúcich priestorov, vstup do Nigérie, pravdepodobne Lagos. Je to súčasť širšej stratégie prenikania na rozvíjajúce sa trhy, kde nová stredná trieda disponuje čoraz väčšími finančnými prostriedkami.
Zaujímavé je, že firma zároveň kladie dôraz na udržateľný rozvoj. Všetky nové butiky by mali byť do roku 2030 uhlíkovo neutrálne. Znie to ako marketingový ťah, ale v skutočnosti investujú do solárnych panelov, recyklačných systémov a lokálnych materiálov.
Digitalizácia tiež napreduje plným tempom. AR-try-ons pre šperky, online vyzdvihnutie v obchode, dokonca aj metaverse pop-upy. Zdá sa mi trochu zvláštne, že luxusná značka robí veci vo virtuálnej realite, ale mladší zákazníci to očakávajú.
Trh s luxusom sa pravdepodobne bude konsolidovať okolo niekoľkých najväčších hráčov. Hermès má dobrú pozíciu, aby bol jedným z lídrov. Otázkou však zostáva, či si pri takomto rozširovaní udržia exkluzivitu.
Nakoniec sa to všetko zbieha k tomu, že luxusu je čoraz viac, ale skutočný luxus zostáva vzácny. Hermès si s týmto paradoxom zatiaľ vedie celkom dobre.
Naxx
lifestyle redaktor
Luxury Blog








Zanechať komentár