Fantasy Bra Victoria’s Secret – mýtus, luxus a kontroverzie

Fantasy Bra Victoria's Secret Mýtus Luxus A Kontroverzie
fot. businessinsider.com

Predstav si, že si obliekaš podprsenku poistenú na 10 miliónov dolárov. Nie, to nie je vtip. Niečo také naozaj existuje. Obyčajná podprsenka stojí možno 100 zlotých, niekedy aj menej. Ale téma, o ktorej ti teraz poviem, sú kúsky, ktorých hodnota prevyšuje cenu elegantného bytu v centre Varšavy. Znie to absurdne? Presne o to tu ide.

Fantasy Bra – tak sa volá táto „koruna“ vo svete spodnej bielizne – je ručne vyrobená, jedinečná podprsenka posiata pravými drahokamami. Nie kryštálikmi. Diamantmi, zafírmi, rubínmi. Každý kus vznikal celé roky, rozpočty sa pohybovali od 1 000 000 až po viac než 15 000 000 USD. Môže sa zdať zvláštne, že niečo také intímne ako bielizeň môže byť zároveň exhibicionistickým šperkom za obrovské peniaze. A práve tento rozpor vyvolal toľko emócií.

Fantasy Bra Victoria’s Secret – kde sa spodná bielizeň mení na šperky za milióny

Fantasy Bra Victoria's Secret

fot. kobiecaintuicja.com

Victoria’s Secret predvádzala tieto kreácie na svojich slávnych prehliadkach. Dnes, v roku 2025, sa značka po rokoch prestávky vracia s novou šou a zrazu všetci opäť hovoria o tých časoch. Tá nostalgia je však zvláštna – na jednej strane nám chýba ten lesk a okázalosť, na druhej dobre vieme, že ten ideál krásy bol toxický. Kedysi Fantasy Bras nosili len Anjeli s presne stanovenými mierami, zatiaľ čo dnes hovoríme o akceptácii tela a rozmanitosti. Práve preto sa táto téma vracia ako kultúrny paradox.

Prečo nás vlastne tieto podprsenky tak fascinovali? Niekoľko dôvodov bije do očí:

  • Hodnota – žiadny iný kúsok oblečenia nebol tak absurdne drahý a zároveň úplne zbytočný
  • Show – módna prehliadka ako divadlo snov, kde spodná bielizeň prestávala byť len funkčná a menila sa na umenie
  • Popkultúra – tie prehliadky sledovali milióny, modelky boli hviezdami a každá nová Fantasy Bra vyvolávala titulky
  • Napätie – kontrast medzi intimitou spodnej bielizne a jej verejnou prezentáciou v nás niečo pohol

V ďalšej časti článku sa pozrieme na históriu týchto kreácií, nahliadneme do šperkárskej a konštruktérskej dielne, pozrieme sa na obchodné čísla stojace za celým projektom a zamyslíme sa, čo Fantasy Bra vypovedá o nás ako o spoločnosti. Pozrieme sa aj do budúcnosti – má takýto koncept ešte zmysel?

Na Fantasy Bra sa dá pozerať s obdivom alebo s kritikou. Alebo aj s oboma naraz – presne tak funguje zložitá kultúra luxusu.

Fantasy Bra Victoria's Secret Blog

fot. themilliardaire.com

Od butikov zo 70. rokov až po miliónové predstavenie – história Fantasy Bra

V roku 1977 si jeden chlapík z Kalifornie otvoril malý butik so spodnou bielizňou pre mužov, ktorým bolo trápne kupovať nohavičky pre manželky v bežných obchodných domoch. Nikto vtedy netušil, že z toho vyrastie globálne impérium. A už vôbec nikto nečakal podprsenky posiate diamantmi za milióny dolárov.

Roy Raymond založil Victoria’s Secret z jednoduchého dôvodu – chcel miesto, kde sa chlapi nebudú cítiť zvláštne medzi čipkami. Obchod v nákupnom centre mal byť elegantný, nič viac. Problém bol v tom, že biznis ledva prežíval, takže v roku 1982 celý podnik prevzal podnikateľ Les Wexner za smiešnych pol milióna. A od tej chvíle sa to rozbehlo.

Wexner pochopil niečo dôležité – spodná bielizeň nie je len o funkcii. Je to fantázia. Sníval o značke, ktorá hovorí o túžbach a luxuse, nie o praktickosti. Počas 80. a 90. rokov Victoria’s Secret rástla rýchlo, otvárala stovky salónov v nákupných centrách po celých Spojených štátoch. V roku 1995 niekoho napadlo urobiť televíznu prehliadku. Bola vtedy celkom skromná, vysielaná cez internet a sledovaná len hŕstkou ľudí – servery dokonca spadli.

Zlatá éra 1996-2005

O rok neskôr, v roku 1996, sa všetko zmenilo. Na móle sa objavila Claudia Schiffer v niečom, čo nazvali „Million Dollar Miracle Bra“. Podprsenka v hodnote milión dolárov. Znie to šialene? Možno, ale fungovalo to. Ľudia sa zbláznili – písali o tom noviny, ukazovala to televízia, všetci sa pýtali kto, čo a ako.

To bol zlomový moment. Victoria’s Secret už nebola len sieťou obchodov. Stala sa z nej šou. Skutočné predstavenie.

V roku 1997 prišla Millennium Bra – 10 miliónov dolárov, brilianty, zafíry, diamanty. Modelka Tyra Banks sa v nej prechádzala pred balónom s dátumom 2000. V roku 1998 sa objavili sporné správy o podprsenke za 20 miliónov (hoci táto suma nikdy nebola oficiálne potvrdená a mnohí ju považovali za marketingovú nadsázku). Gisele Bündchen, Heidi Klum – tieto dievčatá nosili šperky drahé ako apartmány na Manhattane.

Všetko sa zväčšovalo. Do hry vstúpili klenotníci ako Mouawad – firma známa kráľovskými šperkami. Už to neboli len kamene nalepené na čipke. Boli to umelecké diela. Komplikované, jemné, vyžadujúce mesiace práce.

Rozpočty rástli. Sledovanosť šou prudko stúpala – na vrchole popularity na začiatku 2000. rokov ju sledovalo viac ako 10 miliónov divákov. Victoria’s Secret bolo cool, bolo glamour, bolo všade.

Victoria's Secret Fantasy Bra

fot. naturaldiamonds.com

Stabilizácia a prvé trhliny

Približne medzi rokmi 2006 a 2015 sa tradícia upevnila. Každý rok – nová Fantasy Bra. V roku 2014 sa dokonca objavil nápad na dvojité modely pre dve Anjeliky naraz. Marketing fungoval ako dobre namazaný stroj. Ale začalo sa to trochu opakovať, však?

Samotná hodnota podprsenky už nešokovala. Dvanásť alebo štrnásť miliónov – dokedy sa dá žiť tou istou fintou? Vtedy začali viac stavať na príbehoch. Kamene z konkrétnych baní, vzory inšpirované starovekou kultúrou, spolupráce s návrhármi, ktorí mali zvučné mená. Zmenil sa dôraz – dôležitý bol aj remeselný um, storytelling, rozprávanie príbehu.

Lenže publikum aj tak začalo odchádzať. Sledovanosť show klesla na približne 6 miliónov v roku 2018. Ľudia hovorili, že to už nie je ich štýl. Príliš komerčné, príliš povrchné, príliš jednorozmerné. Objavila sa vlna kritiky.

Anatómia luxusu – ako naozaj vzniká Fantasy Bra

Bežná podprsenka z línie Victoria’s Secret opúšťa továreň po niekoľkých hodinách. Fantasy Bra? To môže byť aj rok príprav a stovky hodín samotnej šperkárskej práce. Práve tento rozmer odlišuje spodnú bielizeň od niečoho, čo si vyžaduje ochranu ako národný poklad.

Fantasy Bra Luxus

fot. teenvogue.com

Samotný základný strih nie je vôbec taký exotický. Najčastejšie ide o overené modely z kolekcie značky – balconette alebo push-up z línie Very Sexy, Dream Angels. Kosticové prevedenie, plné zakončenie, niekedy silikónové pásky na ramienkach, aby sa pod váhou nezošmykli. To bola prvá vec, ktorú museli dizajnéri vyriešiť – ako zabezpečiť, aby konštrukcia udržala nie niekoľko desiatok gramov látky, ale niekoľko kilogramov kameňov a kovu. A aby to všetko sedelo na tele konkrétnej modelky, pretože každý kus bol šitý na mieru. Candice mala iné miery ako Jasmine, takže univerzálne veľkosti tu neexistovali.

Potom prichádza šperkárska vrstva a tu začínajú čísla, ktoré znejú neuveriteľne. Vyberme si tri kultové príklady:

RokModelkaPočet kameňovCelková hmotnosťOtváracie hodiny
2013Candice Swanepoel~4 200viac ako 3 000 ct~1 350 h
2014Adriana + Alessandraviac ako 16 000žiadne údaje~1 380 h
2016Jasmine Tookesviac ako 3 00067 ct (vrátane 18k zlata)~700 h

Samotný proces osadzovania je majstrovským dielom mikroskopickej precíznosti. Diamanty sú upevňované technikou pave, niekedy mikropave – čo znamená, že každý kamienok musí mať svoje vlastné, individuálne lôžko vystlané drahým kovom. Klenotníci z Mouawad či Atelier Swarovski pracovali pod lampami s lupami, usporadúvali ďalšie rady kameňov tak, aby žiadny nevypadol počas pohybu na móle. Pretože modelka musí kráčať, otočiť sa, urobiť všetky tie gestá – a konštrukcia by mala žiariť rovnomerne, bez „slepých“ miest.

Jeden z remeselníkov vraj povedal: keby som túto časť upustil na zem, hľadanie diamantov by nám trvalo týždeň.

Náročnosť spočíva aj v spojení niečoho pevného (kovové reťaze, štruktúry pod kamene) s pružnou tkaninou. Aby to fungovalo, používali sa špeciálne pánty, pružné podklady pod osadenia, niekedy dokonca samostatné segmenty, ktoré sa mohli mierne posúvať voči sebe. Toto nie je obyčajný šperk – je to hybrid nábytku, odevu a klenotníckeho diela.

No a váha. Fantasy Bra z roku 2013 vážila takmer toľko ako novorodenec – viac než 4 kilogramy. Modelka to mohla nosiť možno niekoľko minút bez nutnosti lekárskej podpory pre chrbticu. Preto ide hlavne o kreáciu „runway only“ – jedna prehliadka, fotenie, koniec. Nehovoriac o ochranke, ktorá sprevádzala modelku po boku scény.

V ďalšej časti uvidíš, koľko to všetko stálo a prečo sa tieto čísla zapísali do histórie marketingu.

Fantasy Bra

fot. teenvogue.com

Milióny na móle – ekonómia a marketing Fantasy Bra

Podprsenka za milión dolárov, ktorú si nikto nekúpi. Znie to ako fiasko, však? A predsa Victoria’s Secret roky zarábala obrovské peniaze práve na tom, že nikto Fantasy Bra nekupoval.

Bolo to marketingové nástroje v tej najčistejšej podobe. Každá Fantasy Bra generovala stovky článkov – od bulváru až po „Forbes“. Sociálne siete šaleli zo záberov. A Victoria’s Secret? Platila len za drahokamy a prácu klenotníkov. Ostatné urobili médiá zadarmo. Práve tento efekt earned media bol kľúčový. Jedna podprsenka v hodnote 10 miliónov USD priniesla mediálne pokrytie v hodnote mnohonásobne vyššej.

Predstav si graf tržieb VS od roku 2000 do 2024. Prvá polovica je takmer rovná čiara smerom nahor. V roku 2016 značka dosiahla tržby 7,4 mld USD. V najlepších časoch Victoria’s Secret ovládala asi 45 percent amerického trhu so spodnou bielizňou. Prehliadky? Pozeralo ich viac ako 10 miliónov diváčok ročne, v najlepších rokoch dokonca 12 miliónov.

Dôležité je – po každej prehliadke predaj vzrástol o 10–20 percent v nasledujúcom štvrťroku. Obyčajná podprsenka za 50 dolárov sa predávala lepšie, lebo zákazníčka predtým videla tú za milión. Efekt halo fungoval neúprosne. Kúpila si niečo obyčajné, ale cítila si, že sa dotýkaš toho istého sveta luxusu.

Fantasy Bra podporovala aj globálnu expanziu. Značka otvorila viac ako 1000 obchodov po celom svete. V USA bola Victoria’s Secret automatickou voľbou – ak si hľadala spodnú bielizeň, išla si tam. Bodka.

Ale po roku 2016 čísla začali klesať. Objavila sa konkurencia: Aerie s prirodzeným prístupom, Savage X Fenty s rozmanitosťou. Sledovanosť show klesla na približne 6 miliónov. Podiel na trhu? Z 45 na asi 25 percent. Značka sa snažila zachrániť – v roku 2018 dokonca uviedla na trh repliku Fantasy Bra za 250 USD. Monetizácia sna pre širšie publikum. Predávalo sa to, ale situáciu to nezachránilo.

Rebranding priniesol čiastočné zlepšenie. V roku 2024 dosiahli tržby 6,2 mld USD – nárast asi o 5 percent. A potom sa show vrátila v roku 2025. Nostalgická atmosféra, streaming, retrospektíva. Predaj vo štvrtom štvrťroku vzrástol o 10 percent. Ľudia sa tešili, tak sa vrátili.

Toľko v číslach. Ale otázka zostáva – aká bola cena celej tejto stratégie?

Fantasy Bra Luxusná podprsenka

foto: lifestyleasia.com

Medzi snom a tlakom tela – kultúrny rozmer Fantasy Bra

Pamätám si, keď som mala šestnásť rokov a sedela som s kamarátkou pred televízorom, pozerali sme prehliadku Victoria’s Secret. Tie krídla, tie telá, ten lesk. Vtedy sme si mysleli, že sú jednoducho dokonalé. Ani nám nenapadlo spýtať sa – čí to vlastne bol sen? A prečo ani jedna z tých dievčat nevyzerala ako my, ako naše mamy, ako väčšina žien na ulici?

Po dve desaťročia Fantasy Bra a celá prehliadka Victoria’s Secret vytvárali jeden konkrétny obraz ženského tela – veľmi štíhle, najčastejšie biele, cisrodové modelky vo veľkostiach približne 0-2. Tieto „Anjeliky“ mali symbolizovať fantáziu. Ale pravda je krutá: bola to niekoho cudzieho fantázia, nie naša. Kultúrne výskumníčky už roky hovoria, že celý tento spektákel ponúkal mužom hotový obraz sexi ženy a ženám – nedosiahnuteľný vzor na nasledovanie. V podstate je to symbolické násilie, hoci oblečené do kryštálov Swarovski za milión dolárov.

Roky sa hromadili výčitky. Feministky druhej a tretej vlny kritizovali VS za objektivizáciu. Modelky v kostýmoch, ktoré boli len zámienkou na vystavovanie tela. Žiadny priestor pre ženy plus size, trans, dokonca aj etnická rozmanitosť bola len zdanlivá. Štatistiky hovoria jasne – deväťdesiat percent dievčat na tomto móle sú biele, cis ženy s určitým typom postavy. Kde je zvyšok z nás?

“Show Victoria’s Secret nepredávalo spodnú bielizeň, ale veľmi úzku definíciu toho, čo znamená byť ženou hodnou túžby – vysoká, chudá, mladá, biela. Všetko ostatné bolo neviditeľné.”

Potom prišlo #MeToo. A zrazu sa ukázalo, že zákulisie tohto rozprávkového sveta bolo oveľa menej trblietavé. Ed Razek, dlhoročný kreatívny riaditeľ zodpovedný za show, verejne v rozhovore vyhlásil, že trans a plus size modelky nebudú vystupovať, pretože je to „fantázia“ a treba zachovať víziu. Tento komentár spôsobil obrovskú vlnu kritiky. Firmy začali odstupovať od sponzorovania. Súčasne prepukol škandál okolo Lesa Wexnera, zakladateľa L Brands (vlastníka VS), a jeho prepojení s Jeffreyem Epsteinom. Zrazu bolo jasné, že za leskom sa skrýva niečo veľmi toxické. Ľudia prestali tejto rozprávke veriť.

V roku 2021 Victoria’s Secret vydala oficiálne ospravedlnenie. Priznali, že propagovali „nezdravý“ obraz ženskosti. Oznámili novú kampaň, založili VS Collective – skupinu ambasádoriek z rôznych prostredí. Objavili sa v nej Priyanka Chopra, Megan Rapinoe, Eileen Gu, Paloma Elsesser. Značka začala hovoriť o pohodlí, inkluzivite, subjektivite žien. Odišla od jazyka hypersexualizácie. Ale vieš čo? Mnohí to nazvali woke-washingom. Teda zdanlivou spoločenskou zodpovednosťou, marketingovým ťahom, ktorý má zakryť klesajúce predaje.

Niektoré výskumníčky píšu, že paradoxne práve model VS pomohol rozvoju hnutia body positive. Pretože ľudia sa začali búriť. Objavili sa značky ako Savage X Fenty od Rihanny či Aerie, ktoré od začiatku stavili na rozmanitosť. Ukazovali strie, celulitídu, ženy po päťdesiatke, nebinárne osoby. Práve ony zaplnili prázdno, ktoré VS samo vytvorilo.

Dnes, ako dospelá žena, pozerám na staré fotky z prehliadok a cítim niečo zvláštne. Na jednej strane nostalgiu – bol to kus popkultúry. Na druhej sklamanie – koľko škody tie obrazy mohli napáchať mladým dievčatám.

Podprsenky Victoria's Secret

fot. usmagazine.com

Najikonickejšie Fantasy Bras a ich Anjelky

Chystáš sa na prehliadku Victoria’s Secret a zrazu sa všetky kamery otočia na jednu modelku. Prečo? Pretože má na sebe Fantasy Bra – niečo viac než len spodnú bielizeň. Je to symbol. Ako korunovácia kráľovnej vo svete módy.

Byť vybraná na nosenie takejto podprsenky je, povedzme si úprimne, najvyššia možná pocta pre Anjela. Nedostane ju každá, ani tie naozaj slávne. Je to moment, ktorý hovorí: táto dievčina práve dosiahla vrchol.

“Million Dollar Miracle Bra” 1996 – Claudia Schiffer

Prvýkrát v histórii značky. Claudia na móle v podprsenke za milión dolárov – vtedy to bolo šialené. 1 188 brazílskych drahokamov, spolu 72 karátov. Dizajn Alan Necke z Harry Winston. Claudia už bola superhviezda, ale tento moment ju navždy zapísal ako ikonu glamour deväťdesiatych rokov. Pamätám si fotky z tejto prehliadky – vyzerala ako živý drahokam pod reflektormi. Bol to začiatok celej tradície Fantasy Bra.

“Red Hot Fantasy Bra” 2013 – Candice Swanepoel

A teraz skáčeme k rekordnej sume. 10 miliónov dolárov. Viac než 4 200 kameňov, medzi nimi rubíny, diamanty a žlté zafíry. Spolu viac než 3 000 karátov. Mouawad opäť navrhoval a tentoraz to naozaj rozbalili. Candice už bola dobre známa, ale nosenie tejto podprsenky z nej urobilo tvár celej show 2013. V rozhovoroch potom hovorila, že cítila obrovský tlak – predsa len mala na sebe hodnotu luxusného apartmánu.

“Dream Angels Fantasy Bras” 2014 – Adriana Lima a Alessandra Ambrosio

Dvojičkové modely, prvýkrát v histórii. Spolu 16 000 kameňov, 1 380 hodín ručnej práce. Hodnota každej približne 2 milióny. Bola to korunovácia dlhoročnej kariéry oboch Brazílčaniek vo Victoria’s Secret – Adriana už bola veteránka, Alessandra tiež dlho pracovala pre značku. Akoby symbolická rozlúčka s jednou érou, lebo obe vedeli, že vrchol už majú za sebou.

“Dream Angels Fantasy Bra” 2018 – Elsa Hosk

A tu vidíš zmenu paradigmy. Namiesto pravých diamantov najmä kryštály Swarovski. Hodnota okolo 1 milióna – teda návrat k začiatkom, ale už s inou filozofiou. Nešlo o rekordné sumy, ale o dostupnosť. Fanúšikovia si mohli kúpiť repliky a cítiť sa ako súčasť show. Elsa bola výberom prekvapená, pretože nepatrila medzi najstaršie Anjelky. Ale práve o to išlo – sviežosť.

Týchto pár modelov tvorí celý mýtus Fantasy Bra. Každý z nich ukazuje niečo iné – rekordnú hodnotu, emocionálny rozmer pre modelku, zmeny v stratégii značky.

Fantasy Bra Victoria's Secret Cena

foto: naturaldiamonds.com

Po ére diamantov – čo dnes zostalo z Fantasy Bra

Diamantové podprsenky sú späť. Ale vrátili sa do vitrín, nie do života.

V roku 2025 Victoria’s Secret usporiadala prehliadku cez streaming a čo sa tam objavilo? Historické Fantasy Bras, tie z čias najväčšej slávy. Stáli tam ako v múzeu, pripomínajúc obdobie, keď model za milióny dolárov bol najdôležitejšou udalosťou v svete spodnej bielizne. Teraz je to skôr nostalgická cesta než reálna ponuka. Žiadna nová Fantasy Bra nevznikla od roku 2019 – a pravdepodobne už nevznikne v starej podobe.

Samotná značka teraz skúša niečo úplne iné. Victoria’s Secret chce byť inkluzívna, pohodlná, dostupná. Vidno to na produktoch ako VS Bare Infinity Flex – podprsenka, ktorá sa má prispôsobiť rôznym postavám a zabezpečiť komfort. Zmenil sa aj jazyk. Už nie “sexy” a “fantasy”, ale pohoda, pohodlie, sebavedomie. Je to veľká výzva, pretože ako zladiť dedičstvo diamantových kreácií s ponukou funkčných podprseniek?

Trh sa navyše výrazne zmenil. Globálny trh so spodnou bielizňou má do roku 2030 narásť na približne 100 mld. USD. Victoria’s Secret chce získať späť svoju pozíciu – teraz má asi 25 % podiel v USA, cieľom je možno 30 %. Problém je, že konkurencia je neúprosná. Značky ako Savage X Fenty či ThirdLove stavajú na rozmanitosti od samého začiatku. Nemusia sa presviedčať – už sú tam, kam sa VS len snaží dostať.

Vidím šancu na niečo medzi tým. Možno kapsulové kolekcie inšpirované “fantáziou”, ale za dostupné ceny? Kde fantázia znamená individualitu zákazníčky, nie jeden model nanútený všetkým. Alebo spolupráce s umelcami, dizajnérmi, ktorých vízia môže byť tiež “fantasy”, len oveľa rozmanitejšia.

Pre nás, spotrebiteľky, je to zaujímavý moment. Môžeš si užívať túto estetiku – lebo glamour a krása majú právo existovať – ale zároveň si vyberať transparentné značky. Skontrolovať, či dbajú na etiku výroby, či ich kampane ukazujú rôzne telá a tváre. Netreba sa vzdávať luxusu. Stačí byť vedomá toho, čo kupuješ a prečo. Fantázia môže existovať, ak nevnucuje jednu normu.

Napokon, podprsenky s diamantmi úplne nezmizli. Len prestali byť stredobodom vesmíru.

Tvoja vlastná fantázia – ako sa múdro pozerať na Fantasy Bra

Pamätáš si ten prvý obraz – obyčajná podprsenka za dvadsať zlotých verzus konštrukcia drahšia než luxusný apartmán? Dnes, po celej tejto ceste históriou Fantasy Bra, sa na to už určite pozeráš inak. Pretože to nie je len príbeh o šperkoch všitých do spodnej bielizne. Je to vlastne niekoľko rôznych príbehov naraz.

Po prvé – naozaj tu ide o majstrovstvo remesla. Zlatníci, šperkári, dizajnéri trávili stovky hodín nad tým, aby vytvorili niečo, čo nikdy nemalo byť každodennou bielizňou. Je to skôr miniatúrna socha než podprsenka. Po druhé – agresívny marketing, ktorý vybudoval celý stroj okolo jedného produktu, aby rozprúdil predstavivosť a presvedčil, že keď si kúpiš obyčajné nohavičky so štítkom Victoria’s Secret, kupuješ si kúsok tejto mágie. Po tretie – veľmi konkrétny, úzky ideál ženskosti, ktorý desaťročia nenechával priestor pre iné telá, iné fantázie. A po štvrté – dnes je to skôr artefakt. Niečo, čo existuje v archíve kultúry, ale už nie v centre diania.

Budúcu „fantáziu“ v spodnej bielizni si môžeme vytvárať sami – nie ako objekt túžby vytvorený marketérmi, ale ako priestor, v ktorom sa každé telo môže cítiť luxusne. To si vyžaduje vedomé rozhodnutia a trochu odvahy.

Prakticky – začni si kurátorovať svoje sociálne siete. Sleduj účty, ktoré ukazujú rozmanité telá. Hľadaj spodnú bielizeň, v ktorej sa cítiš dobre, bez ohľadu na to, či má nejaký prestížny štítok. Čítaj recenzie na značky, nielen ich kampane. A pamätaj, že to, čo vidíš na móle alebo v kampani, často nemá nič spoločné s tým, čo bude na tvojom tele skutočne pohodlné a krásne.

Fantázia nemusí zmiznúť. Môže sa zmeniť – z fantázie o jednom dokonalom tele na fantáziu o svete, v ktorom sa každá z nás môže cítiť ako milión dolárov vo vlastnej koži. Aj keď naša podprsenka stála tridsať zlotých.

Kate Z

redakcia móda & lifestyle

Luxury Blog