História značky Hermès
História značky Hermès toto je jedinečný príbeh. Vo svetle dnešného módneho sveta, kde firmy prichádzajú a odchádzajú rýchlym tempom, existujú jedinečné módne domy, ktoré obstáli v skúške času. Medzi nimi vyniká Hermès, ktorý si už viac ako dve storočia získava srdcia módnych a estetických fajnšmekrov po celom svete. Spočiatku sa špecializovala na výrobu vysokokvalitných konských postrojov, rýchlo si získala uznanie pre dokonalosť spracovania a bezkonkurenčnú kvalitu svojich produktov.
Od tohto skromného začiatku sa Hermès vyvinul do mimoriadneho módneho domu, ktorý sa stal synonymom luxusu, elegancie a jedinečného štýlu. Pozývame vás preskúmať mimoriadnu históriu značky Hermès, cestovať storočiami, ktoré ju vyprofilovali ako jedného z najznámejších hráčov na svete. Táto cesta históriou nie je len príbehom remeselnej dokonalosti, ale aj neustáleho úsilia o inovácie a prispôsobovanie sa meniacim sa časom.
Remeselné začiatky
História značky Hermès siaha hlboko do 19. storočia až k parížskemu ateliéru založenému Thierrym Hermèsom v roku 1837. Vráťme sa však ešte ďalej do roku 1801, kedy sa v Krefelde narodil Thierry. Pochádzal z rodiny francúzskych protestantov, ktorí tri storočia predtým našli útočisko v Nemecku pred náboženským prenasledovaním. Vychovaný v duchu kalvinizmu veril, že cesta k bohatstvu vedie cez usilovnosť a spoľahlivosť. Svoju vlasť však opustil dosť neskoro, keď mal 30 rokov. Vtedy sa rozhodol odísť do Paríža, kde sa vydal na cestu, ktorá mu prinesie úspech.
Po usadení sa vo Francúzsku začal výrobnú a obchodnú činnosť so špecializáciou na produkty pre kone, ako sú sedlá alebo postroje. V roku 1837 založil v Paríži vlastnú spoločnosť, ktorej názov pochádza z jeho priezviska a z mytologického Hermesa, posla bohov. Siahať po etymológii, Hermès, ako vieme, bol patrónom tulákov, ktorí vďaka magickým sandálom mohli cestovať po celom svete. Tento odkaz na mytológiu bol dokonalou obdobou aktivít spoločnosti, ktoré tiež súviseli s pohybom.
História značky Hermès: Nové výzvy, nové smery
Hermès si rýchlo našiel svoje miesto vo svete elegancie a prestíže a ponúka svoje l luxusné remeslá so solídnym spracovaním a inovatívnymi riešeniami. Keď spoločnosť v roku 1837 zakladal, cestovanie na koni, koči a koči bolo bežné, čo prispelo k rýchlemu záujmu o produkty. Ich vysoká kvalita a výnimočné technické myslenie získali uznanie aj na svetovej výstave v roku 1867. Tam bola spoločnosť ocenená medailou I. triedy. Medzi klientov patrili známe osobnosti, napríklad ruský cár Alexander II., ktorý kúpil sedlá od Hermès.
Po smrti legendárneho zakladateľa firmu prevzal jeho syn a následne jeho vnuci Adolphe a Émile-Maurice Hermès, ktorí čelili novým trendom. S príchodom áut sa zmenili aj aktivity firmy. Adolphe a Émile-Maurice Hermès presťahovali dielňu do rue Faubourg Saint-Honoré, kde firma sídli dodnes. Aby vyšli v ústrety meniacim sa potrebám zákazníkov, predstavili prvú koženú kolekciu kufrov, aktoviek a kabeliek, ako aj drobnú koženú galantériu, jazdecké odevy, hodinky a šperky.
Adolphe a Émile-Maurice Hermès boli priekopníkmi na európskom trhu zavedením zipsov pre kožený tovar. To im vynieslo povesť tvorcov „fermature Hermès“. Prvá kožená bunda zapínaná na zips bola vytvorená v roku 1918. Ich inovatívny prístup vyústil aj do ikonických produktov, akými sú hodvábne šatky. Prvý bol vyrobený zo zvyškov podšívky, ale časom značka predstavila až 2,5 tisíc vzorov. Luxusné šatky rýchlo získal obľubu medzi ikonami štýlu ako napr Audrey Hepburn Či už Jacqueline Kennedyová.
Jedinečná identita značky
História značky Hermes má aj vizuálne aspekty, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri jeho uznaní a prestíži. Dôležitým prvkom je dizajn loga, ktorý je nielen poznávacím znamením, ale aj odrazom filozofie a hodnôt značky. Je prejavom mimoriadnej krásy, remeselnej zručnosti a jedinečnej estetiky, ktorej ambasádorom je značka Hermès.
Logo Hermès zobrazuje vpravo viditeľný konský povoz doplnený postavou muža stojaceho oproti. Celé je to v oranžovej farbe na bielom podklade, čo mu dodáva elegantný a sofistikovaný charakter. Pod grafikou je charakteristická typografia s názvom firmy, ktorá dopĺňa kompozíciu a dodáva prestíž. Inšpiráciou pre toto jedinečné logo bola grafika od Alfred de Dreux, ktoré Émile-Maurice Hermès kúpil v 20. rokoch 20. storočia. Toto jemné gesto sa stalo základom pre dnešné logo Hermès, ktoré symbolizuje harmóniu medzi tradíciou a modernosťou, eleganciou a inováciou.
História značky Hermès dnes
Napriek tomu sa Hermès nezastavil pri výdobytkoch minulosti. Zostáva verná svojim koreňom a zároveň neustále zavádza inovácie, ktoré udržujú značku aktuálnu. Od hodvábnych šatiek, ktoré už roky tešia svojou jemnou eleganciou, až po ikonické Birkinky. Každý výrobok Hermès je vyjadrením nielen remeselnej dokonalosti, ale aj jedinečného štýlu, ktorý zodpovedá najvyšším estetickým štandardom.
Dnes je značka Hermès nielen legendárnymi produktmi, ale aj komplexnou ponukou zahŕňajúcou oblečenie, šperky, Hodinky a príslušenstvo. Všetky tieto prvky sú starostlivo navrhnuté a vyrobené s maximálnou pozornosťou k detailu, čím spĺňajú očakávania tých najnáročnejších zákazníkov. Hermès sa stal symbolom prestíže a luxusu, ktorého meno je synonymom dokonalosti a vysokej kvality. Napriek expanzii na nové trhy a rozšíreniu sortimentu, toto prémiová značka zostáva verný svojmu pôvodnému poslaniu. Stále pokračuje vo svojom odkaze skutočnej legendy súčasnej módy, ktorej meno vzbudzuje obdiv a rešpekt u milovníkov elegancie a štýlu.
Zanechať komentár