Lamborghini Urus 2025/2026 – najrýchlejšie SUV sveta v ére hybridov

312 km/h v päťdverovom SUV, ktoré bez problémov vezmete na týždňovú dovolenku s rodinou. Znie to ako sci-fi? Vitajte vo svete Lamborghini Urus SE – najrýchlejšieho sériového SUV na svete, ktorý spája takmer 800 koní s možnosťou tichej, elektrickej jazdy po meste.
Urus je prvé moderné SUV Lamborghini od legendárneho LM002 a vôbec prvý päťdverový model v histórii značky. Keď debutoval v roku 2018, mnohí puristi krútili hlavou – SUV zo Sant’Agata? Naozaj? A predsa práve Urus finančne zachránil Lamborghini. Dnes tvorí približne 70 % objemu predaja a stojí za rekordnými výsledkami roku 2025.
Lamborghini Urus 2025/2026 – SUV v novej ére

foto: motor1.com
Verzia SE je ďalším prelomom – prvý plug-in hybrid (PHEV) v ponuke talianskej značky. Motor V8 4.0 biturbo + elektrický pohon = spolu približne 800 k. K tomu režim EV s dojazdom 60 km a nižšími emisiami CO₂. Praktické? Áno. Kompromis vo výkone? Rozhodne nie – Urus SE zrýchli na stovku za 3,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť, ktorú by mu závidelo nejedno superauto.
Práve toto spojenie extrémov robí z Urusu 2025/2026 niečo viac než SUV – je to “Super SUV”, ktorý nanovo definuje, čo môže byť rodinné auto.
Výkon a technológia Urus SE – hybridný „Super SUV“ bez kompromisov
Osemsto koní v SUV‑čku? Znie to ako vtip, ale Lamborghini Urus SE to naozaj dokázal. Pod kapotou sa ukrýva dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4,0 litra, ktorý spolupracuje s elektromotorom s výkonom približne 190 koní. Celkovo to dáva 800 CV a viac než 1 000 Nm krútiaceho momentu – čísla, ktoré sa ešte pred pár rokmi spájali výlučne s hypersportami, nie s autom na každodenné nákupy.

foto: edmunds.com
Pohon PHEV: V8 sa stretáva s elektrinou
Celý systém prenáša výkon cez 8‑stupňovú automatickú prevodovku na všetky kolesá (AWD s torque vectoringom). Lítium-iónová batéria s kapacitou 25 kWh umožňuje prejsť približne 60 km čisto na elektrinu (podľa WLTP), čo je v mestských zápchach celkom slušný dojazd. Spotreba paliva klesá na ekvivalent 20-25 mpg a emisie CO₂ – najmä v porovnaní s predchádzajúcimi čisto spaľovacími verziami – výrazne klesajú.
| Parameter | Hodnota |
|---|---|
| Maximálny výkon | 800 životopisov |
| Krútiaci moment | > 1 000 Nm |
| 0-100 km/h | cca 3,4 s |
| Maximálna rýchlosť | 312 km/h |
| Dojazd EV (WLTP) | do 60 km |
| Kapacita batérie | 25 kWh |
Čísla, ktoré robia rozdiel
Sprint na stovku za približne 3,4 sekundy, maximálne 312 km/h – a titul „najrýchlejšieho sériového SUV na svete“. Štvrť míle Urus SE zvládne za asi 11 sekúnd. No dobre, ale je to stále skutočné Lambo? Platforma MLB Evo, aktívne vzduchové odpruženie a šesť jazdných režimov (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra, Sabbia) spôsobujú, že na okruhu sa správa ako superľahké GT a na poľnej ceste nestráca svoj charakter. Karbónovo-keramické brzdy, balíky ADAS (Urban, Highway), adaptívny tempomat a 5 hviezdičiek Euro NCAP – to všetko preto, aby si aj pri 800 CV zachoval raucous spirit.
Každodenný život s Urusom – komfort, praktickosť a personalizácia
Väčšina ľudí si značku Lamborghini spája s niečím, čo stojí v garáži pod plachtou a vychádza von dvakrát do roka. Ale Urus? To je naozaj auto, s ktorým môžeš žiť každý deň – a práve v tom spočíva jeho fenomén.
Interiér, ktorý spája luxus s technológiou

foto: caranddriver.com
Kabína Urusa ponúka päť plnohodnotných miest čalúnených Alcantarou, najkvalitnejšou kožou a doplnkami z karbónu – no nejde len o materiály. Pred očami máš 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel a približne 10,1-palcovú obrazovku infotainmentu; všetko funguje intuitívne, hoci niektoré menu si vyžadujú chvíľu zvykania. Ergonómia? Skutočne výborná – vysoká poloha za volantom dáva pocit kontroly, no zároveň nesedíš ako v tanku.

foto: caranddriver.com
Praktickosť tiež nezaostáva. Kufor je veľký, AWD a režimy Neve/Terra/Sabbia si poradia so snehom, štrkom aj pieskom (áno, Lamborghini v púšti je realita). V meste oceníš EV-mode – tichý duch na krátke presuny bez budenia susedov revom V8.
ADAS balíky (adaptívny tempomat, asistent jazdného pruhu, night vision) fungujú spoľahlivo; odhlučnenie je na pomery superšportu s osemvalcom veľmi dobré.
A personalizácia? Program Ad Personam umožňuje objednať takmer čokoľvek: krištáľové laky vyžadujúce 320 hodín práce, unikátne konfigurácie interiéru. Polícia v Taliansku a Dubaji používa Urusy ako služobné vozidlá, celebrity – ako symbol statusu. Pretože toto je SUV, ktoré spája exkluzivitu so skutočnou praktickosťou.
Kam smeruje Urus – budúcnosť „Super SUV“ od Lamborghini

foto: edmunds.com
Od hybridu po plne elektrické vozidlo
Hybridný Urus SE je v praxi prechodnou fázou – akýmsi testom, ako zákazníci prijmú elektrický „impulz“ vo svete V8. Lamborghini a celá skupina VW plánujú, že do roku 2030 bude ponuka plne elektrifikovaná, čiže uvidíme prvý plne elektrický Urus. Znie to futuristicky? Možno. Ale v roku 2010 tiež nikto neveril, že Lambo postaví SUV, ktorý sa stane bestsellerom značky.
Urus ako fenomén, nielen model
Pre Lamborghini Urus nie je len auto – je to skutočný zlatý žolík. Tento model poháňa zisky celej skupiny VW v segmente luxusných SUV, posilňuje značku v Ázii a otvára dvere novým generáciám zákazníkov, ktorí by nikdy neuvažovali o kúpe dvojmiestneho Huracánu.
Zároveň „super-SUV“ vyvolávajú kontroverzie. Kritici hovoria priamo: obor na 23-palcových diskoch, ktorý v meste spotrebuje 15 litrov, je pokrytectvo klimatickej éry. Trh však hovorí svoje – segment rastie od roku 2010 a neplánuje spomaliť.

fot. carbuzz.com
Otázka znie: aký pohon budeš chcieť o päť rokov? Plug-in hybrid s 80 km dojazdom na elektrinu, alebo čakáš na plne elektrický model so 700 koňmi a umelo generovaným zvukom? Jedno je isté – V8 odchádza. Tik-tak.
Michael
redakcia moto & lifestyle
Luxury Blog








Zanechať komentár