Louis Vuitton mikroskopická kabelka
Čoraz častejšie v módnom priemysle vidíme značky experimentovať so svojimi produktmi. Počúvame okrem iného aj o rekordných predajoch dnes už slávneho modelu Balenciaga „Full Destroyed“ – jednoducho páru špinavých, opotrebovaných tenisiek. Sme svedkami toho, ako sa hranice toho, čo móda vlastne je, neustále posúvajú. Jednou z takýchto noviniek, ktoré sme mali v poslednej dobe možnosť zažiť, je meria menej ako 0,03 palca na šírku, mikroskopickú kabelku Louis Vuitton. Taška, hoci kontroverzná vo svojom formáte, bola predaná v aukcii za viac 60 000 dolárov. V médiách sa teda opäť rozprúdila debata o tom, čo je ešte fascinujúca novinka a čo je falošný marketingový trik?
Kreatívny experiment
Louis Vuitton, ktorý chce vytvoriť produkt, ktorý nikdy predtým neexistoval, nadviazal spoluprácu s americkou kreatívnou spoločnosťou známou vytváraním nekonvenčných a inovatívnych projektov. MSCHF, ako spoločnosť používa skratku, vo svojej činnosti spája prvky umenia, módy, popkultúry a technologických inovácií. Ich projekty sú často provokatívne a rozprúdia diskusiu v mediálnom svete. Jedným z najznámejších bol projekt „Svätá Biblia“. V rámci nej skupina vytvorila limitovanú sériu športových topánok Nike Air Max 97. Topánky sa od klasického modelu líšili len tým, že na podrážkach mali nalepené stránky Biblie.
Výber tohto umeleckého kolektívu je nepochybne zaujímavým ťahom zo strany luxusného módneho domu. Sám Kevin Wiesner, kreatívny riaditeľ MSCHF, uviedol, že „tašku“ považuje za “zábavný predmet, pretože pochádza z niečoho prísne funkčného”. Značka vysvetľuje, že chcela zmeniť tradičný koncept kabelky a zredukovať ju na šperkovú funkciu. V skutočnosti mikroskopická veľkosť tašky Louis Vuitton pripomína šperky, ale čo jej funkčnosť?
Louis Vuitton mikroskopická taška – aký bol proces jej vytvorenia?
Skupina MSCHF ich výtvor pomenovala “Mikroskopická kabelka” (mikroskopická kabelka Luis Vuitton), tvrdí, že je dostatočne úzka, aby prešla uchom ihly a je menšia ako zrnko morskej soli. Ľudským okom sotva viditeľná fluorescenčná žltozelená taška vychádza z obľúbeného dizajnu Louis Vuitton, slávnej tašky OnTheGo. Bol vyrobený pomocou dvojfotónovej polymerizácie, výrobnej technológie používanej na 3D tlač plastových dielov v mikromeradle. Špeciálne sa predávala spolu s mikroskopom vybaveným digitálnym displejom, cez ktorý bolo možné vidieť tašku v trochu väčšom formáte. Až potom sa na jeho povrchu objavil charakteristický monogram „LV“.
Samotný model tašky “OnTheGo” má štruktúru tote bag, teda veľkej tašky, ktorá sa nosí na ramene. Charakterizované tým obdĺžnikového tvaru a vyrobené z kvalitnej kože alebo materiálu s monogramom značky Louis Vuitton. Taška má priestrannú hlavnú priehradku uzatvárateľnú zipsom a často má aj vnútorné vrecká, ktoré pomáhajú organizovať obsah. Obľúbený je vďaka svojej kapacite, štýlovému dizajnu a rozpoznateľným detailom značky Louis Vuitton ako napr charakteristické monogramy, Damier vzory či detaily z prírodnej kože.
Malá taška, veľká cena
Taška ‘OnTheGo’ sa v súčasnosti predáva v plnej veľkosti za 3 100 až 4 300 USD. Avšak, jeho mikroskopická verzia, daný do aukcie Joopiter, online aukčný dom založený Pharrellom Williamsom, bol predaný za 63 750 dolárov. Rozdiel v cene spôsobil na internete poriadnu búrku. Internetoví užívatelia boli pobúrení absurdnou sumou za takýto nepraktický predmet a v médiách vyjadrovali nepriaznivé názory na najnovší koncept módneho domu.
“Keď sa kedysi funkčný predmet, akým je kabelka, zmenšuje a zmenšuje, jeho status predmetu sa stáva čoraz abstraktnejším, až sa stáva výlučne značkou značky. Predchádzajúce malé kožené kabelky si stále vyžadovali ruku na nosenie – stali sa nefunkčnými, nepohodlnými.” pre ich „užívateľa“. Mikroskopická kabelka to dotiahne do svojho logického konca. Praktický predmet sa redukuje na šperk a všetka jeho domnelá funkcia sa vyparí; pri luxusných veciach patrí užitočnosť anjelom“ – napísala značka v odpovedi na všetky negatívne komentáre k novému produktu.
Zdá sa, že mikroskopická taška je kývnutím na inovácie a technologické novinky. Určite sa stala predmetom živej diskusie o funkčnosti módy, ktorá prebieha už dlhší čas. Možno chce Louis Vuitton týmto produktom ukázať, že hranica medzi tým, čo je módne, sa posúva spolu s preferenciami spotrebiteľov. A nakoniec niekto kúpil túto maličkú taštičku a zaplatil za ňu nemalé peniaze.
Zanechať komentár