Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z a Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
Foto edition.cnn.com

Talianska luxusná značka Moncler začína rok 2023 s veľkým úspechom. 20. februára počas londýnskeho týždňa módy sa predstaví v prehliadke s názvom „The art of Genius“. Do svojho originálneho projektu pozýva troch partnerov z hudobného priemyslu – Roc Nation, Jay-Z, Aliciu Keys a Pharrella Williamsa, ako aj skutočných gigantov vo svojich odvetviach: Adidas Originals, Palm Angels a Mercedes-Benz. Na túto udalosť čaká celý módny svet. Niet pochýb o tom, že mená takého veľkého postavenia prispejú k tomu, aby sa značka dostala do kreatívnych výšin. Kde sa však vzal nápad na projekt Moncler Genius a ako do celej tejto skladačky zapadajú spomínaní spolutvorcovia?

Moncler Genius, alebo ako značka predbehla dobu

Moncler Genius je projekt s tradíciou. Začalo to v roku 2018, keď generálny riaditeľ Remo Ruffini pozval na spoluprácu vplyvných dizajnérov a mysliteľov. Výsledkom boli mesačné zbierky plné nevšedných projektov. A hoci sa spočiatku nová cesta značky považovala za príliš ambicióznu, tento spôsob výroby dobre funguje aj dnes. Kolekcie Moncler Genius rozhodne nestrácajú na sviežosti. Zaujímavosťou je, že Moncler Genius v súčasnosti tvorí 5 až 10 percent z celkového predaja značky.

Môžeme to povedať Ruffini Vďaka svojej kreativite a otvorenosti voči odvetviam vytvoril prvý kolektívny priestor pre spoluprácu v oblasti módy. A zdá sa, že tento stroj sa nezastavuje: „V roku 2023 vstúpime do novej fázy pre Moncler Genius“ – to sú slová riaditeľa a prezidenta značky. A tak tu máme ďalšie podujatie oslavujúce túto krásnu myšlienku. Prehliadka sa uskutoční o necelé 2 týždne v obrovskom priestore na organizovanie masových podujatí – “Olympia v Londýne”.


zdroj: www.teenvogue.com

Tohtoročný výber hviezd

Nemožno poprieť, že tento rok budú značku sprevádzať veľké postavy reprezentujúce veľmi odlišné odvetvia. Niektorí z nich už mali kontakt s Monclerovou prácou. Williams bol jedným z prvých a spolupracovníkov značky, zatiaľ čo Alicia Keys spravovala v roku 2021 digitálnu prezentáciu Moncler Genius. Mercedes-Benz má v tom všetkom zaujímavé miesto. Hoci má táto spoločnosť dlhoročnú tradíciu sponzorovania týždňov módy, nikdy predtým sa neobjavila v ich plánoch.

Neznamená to však, že móda bola zatlačená do úzadia. Vracajúci sa priemyselní partneri sú Frgmt a Palm Angels Hiroshi Fujiwara, parížska značka streetwear, ktorú založil bývalý umelecký riaditeľ Moncler Francesco Ragazzi. Počas Londýna Týždeň módy Po boku Monclera predstavia svoje koncepty aj ďalšie značky. Medzi nimi Adidas Originals a Salehe Bembury, ako aj výnimočný dizajnér Rick Owens. Jeho inštalácia sa objavila na výstave Moncler vo februári 2020.

Značka síce neprezrádza, čo môžeme od kolekcie s takým farebným obsadením očakávať, no médiá sa snažia odhaliť pár kariet. Momentálne Moncler povedal, že každý prispievateľ bude „prezentovať pohlcujúce zážitky a predstavenia, ktoré reprezentujú jeho tvorivé vízie“. Neexistujú však žiadne oficiálne informácie, či Jay-Z, Keys alebo Williams – alebo iní hudobní umelci vystúpia naživo počas podujatia.


zdroj: www.vogue.it

Na jednej strane môžeme očakávať nevšedné módne zážitky, na druhej strane návrhy značky už dávno prekročili hranice samotnej módy. Zdá sa, že tento dôraz na spoluvytváranie sám osebe naznačuje, že nové produkty, či už v audio, dopravných alebo iných kategóriách, budú produkovať všetky zúčastnené strany, nielen samotná značka. Moncler vytvára oblečenie podľa vlastných predstáv. Veria tiež, že ich súčasná forma práce im umožní vytvoriť niečo, čo by každá značka nedokázala sama.