Viac módy, menej provokácií – nová éra Balenciaga
Ako vieme, priemysel ešte dlho nezabúda. Od škandálu súvisiaceho s nevhodnou kampaňou značky, ktorá ju v očiach celého sveta takmer zničila, ubehlo už pár mesiacov. Titulky obviňujúce značku z propagácie pedofilov sú stále horúce. Balenciaga sa kvôli tomu po stiahnutí kampane a oficiálnom ospravedlnení na nejaký čas stiahol z médií. Niektorí dokonca predpokladali, že ide o koniec ikonickej značky.
Značka sa ukázala na parížskom týždni módy s plným vedomím, že celý módny svet čakal, kedy sa pošmykne. A preto sa tentoraz rozhodla pre minimalizmus. Štandardnú veľkolepú atmosféru predstavenia vystriedala jednoduchá výprava. Hlavný dôraz bol kladený na oblečenie. “Móda sa stala formou zábavy, ale táto časť často zatieňuje jej podstatu” – povedala hosťom jedna z poznámok, ktoré zostali pri výstavných sedadlách. Mohol by byť Balenciaga na ceste k vykúpeniu? Alebo možno ide len o čisto mediálnu stratégiu na odvrátenie pozornosti od jej súčasnej povesti?
Nevyspytateľný obraz
Dávno pred minuloročným škandálom bola Balenciaga známa ako značka známa tým, že posúva hranice módy. Predstavujeme váš experimentálne návrhy, ako sú tenisky z kolekcie „Full Destroyed“. dostal veľmi zmiešanú mediálnu odozvu. Napriek tomu sa z hľadiska obratu a predaných produktov zdalo, že tento imidž značke slúži. Takmer každý experiment Balenciaga , skončilo vypredaním každého jedného kusu. Za zmienku tiež stojí, že spotrebitelia boli ochotní zaplatiť astronomické sumy za prezentované oblečenie a doplnky, ktoré boli veľmi často zámerne skreslené.
A hoci na dlhú dobu etiketa sa predáva lepšie ako samotný produkt, posledná kampaň ukončila tieto experimenty. Balenciaga, ktorý zvyčajne šokoval, tentoraz prekročil hranicu spoločenskej akceptácie. Zdá sa teda Svojím jemným návratom a úplne novým charakterom šou sa chcem rehabilitovať v očiach ľudí. Začiatkom toho môže byť určite vzdanie sa kontroverzných nástrojov. Môže však byť Balenciaga stále tou istou značkou, ktorá kladie dôraz skôr na jednoduchosť ako na originalitu? To sa zrejme dozvieme už čoskoro.
Aká bola kolekcia Balenciaga jeseň/zima 2023?
Ako sme povedali, počas Parížsky týždeň módyznačka sa vzdala dramatických riešení, ako je beh v blate alebo zinscenovaná snehová búrka. Túto sezónu bol set minimalistický a samotné mólo sa ukázalo ako čistý koberec zo slonoviny. Samotná prehliadka bola priestorom pre udalosti v nákupnom centre Carrousel du Louvre, ktoré slúžilo ako časté miesto pre módne prehliadky až do začiatku 21. storočia.
Súčasná kreatívna riaditeľka Demna Gvasalia ukazuje, že z čisto odevnej stránky má značka stále čo prezentovať. Kolekcia obsahovala 54 štýlov . Nechýbali jednoznačne ušité obleky, večerné šaty a nová kabelka s názvom Huge Bag. Bolo vidieť jemné a ženské akcenty, vďaka ktorým bola kolekcia ľudskejšia a príjemnejšia na počúvanie.
Napriek tomu z nej stále vyžaroval duch značky s klasickými motívmi ako: flitrové šaty s vysokým výstrihom, hranaté kožené bundy, obrovské vrstvy džínsoviny a slnečné okuliare.
Modelky kráčali po dráhe oblečené v mierne hravom mixe kvetinové šaty, charakteristické štruktúrované krajčírstvo a prvky prevzaté priamo z pouličnej módy. Streetwearový vplyv značky bol viditeľný napríklad pridaním mikiny s nafúknutými formami všitými do rukávov. Celú show sprevádzali pokojné klavírne tóny, ktoré sa s pokračovaním show stávali čoraz elektronickejšie.
“Myšlienkou bolo byť na 200 percent ja,” povedal Demna novinárom v zákulisí po predstavení. “Mojím zámerom bolo vyčistiť to, upraviť to do bodu, kedy to hovorí samo za seba.” Prehliadka v podaní Balenciage bola určite krokom k náprave poškodeného imidžu značky. Dúfam, že nie posledný.
Zanechať komentár