Ferrari sa rozhodlo prijímať platby v kryptomenách

https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/krzyw-luksus-marka-logo-12467788/
zdroj: www.pexels.com

Po kolapse ekosystému Terra Luna, zlyhaní burzy FTX a mnohých neúspechoch vidí kryptomenový priemysel konečne svetlo na konci tunela a zo sveta prichádza stále viac pozitívnych informácií!

Najdôležitejšie je, že najväčší hráči ako Tesla, Apple a Ferrari majú záujem o digitálne aktíva. Posledný menovaný sa pripojil k nadšencom Web3 pomerne nedávno, ale s veľkým úspechom!

Ferrari dáva kryptomenám zelenú

14. októbra sa svet dozvedel skvelú správu – Ferrari začalo v USA prijímať platby v kryptomenách za svoje luxusné športové autá. Okrem toho má spoločnosť v úmysle rozšíriť program do Európy na žiadosť svojich bohatých klientov.

Bol to veľmi odvážny krok zo strany tak slávnej automobilky. Drvivá väčšina najväčších spoločností sa od kryptomien drží ďalej. prečo? Pretože volatilita cien bitcoínov a iných tokenov ich robí nepraktickými na obchodovanie. Digitálne aktíva navyše nepodliehajú jednotným predpisom a sú zdrojom vysokej spotreby energie. To účinne zabraňuje ich šíreniu ako platobného prostriedku.

Pripomeňme si situáciu z roku 2021, kedy iný výrobca (elektro)automobilov Tesla začal prijímať platby v Bitcoine. To bolo ešte počas predchádzajúceho býčieho trhu, čo malo za následok výrazné zvýšenie ceny bitcoinu. Bohužiaľ, krátko po tejto udalosti generálny riaditeľ spoločnosti, Elon Musk, pozastavil túto príležitosť z ekologických dôvodov.

Bude to tak aj s Ferrari?

Zaujímavé je, že riaditeľ marketingu a obchodu Ferrari Enrico Galliera povedal, že Ferrari sa neznepokojuje nepriaznivým dopadom tohto typu riešenia na životné prostredie. Dodal, že vďaka zavedeniu nového softvéru a väčšiemu využívaniu obnoviteľných zdrojov je uhlíková stopa zanedbateľná.

“Náš cieľ byť uhlíkovo neutrálny do roku 2030 bol potvrdený,” povedal Galliera v rozhovore.

Ferrari reaguje na potreby zákazníkov

Ferrari uviedol, že rozhodnutie bolo prijaté v reakcii na požiadavky trhu a predajcov, keďže veľa zákazníkov investovalo do kryptomien a chceli ich používať v showroomoch výrobcu.

Toto skvelé gesto zo strany Ferrari nie je len prikývnutím jeho dlhoročným zákazníkom, ale zároveň otvára bránu novej generácii platieb a celému svetu kryptomien. Možno sa tento typ podnikania stane stimulom pre iné značky, aby prijímali platby v čoraz populárnejších digitálnych tokenoch.